اخبار منتخب
شماره : 1358
۱۳:۴ ۱۳۸۶/۶/۳۱
دبیر فدراسیون کشتی

در پی بهانه تراشی نیستیم

نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی باکو را قبول داریم و در پی بهانه تراشی نیستیم.

عارف ربطی دبیر فدراسیون کشتی در گفتگو با روابط عمومی فدارسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: تیم کشتی فرنگی نتایج راضی کننده در رقابتهای جهانی باکو کسب کرد و این نتیجه اهمیت دادن به جوانان و میدان دادن به آنها بود.

وی تصریح کرد: اما کشتی گیران آزادکار کشورمان نتایج خوبی را در باکو کسب نکردند و البته معتقدم انتقاد‌ها باید منصفانه باشد و همراه با راهکار ارائه شود.

وی گفت: به نظر من کشتی گیران آزادکار کشورمان اسیر وزن‌های اضافی خود شدند و در اینمورد باید مدیریت و کادر فنی تیم ملی پاسخگو باشند که چرا کشتی گیر با 8 کیلو اضافه وزن باید در اردو حضور داشته باشد، یک کشتی گیر باید حداکثر با 4 کیلو اضافه وزن در اردو حضور داشته باشد و به نظر من اشکانی، مراد محمدی و تقی داداشی به دلیل این مشکل حذف شدند.

ربطی تصریح کرد: همه چیز تاکتیک و تکنیک نیست و کم کردن وزن نیز یک مسئله مهم در کشتی است.

وی اظهار داشت: یک سرمربی باید از نظر روانشناسی، مدیریت و ارنج کردن در سطح خوبی تیم خود را اداره کند.

ربطی تصریح کرد: ما در پی توجیه مشکل خود نیستیم بلکه ما بعنوان مسئولان فدراسیون کشتی دست مدیران و مربیان فنی را باز گذاشتیم ولی معتقدم بین کمیته فنی و کادر فنی تعامل خوبی وجود نداشت.

وی گفت: یزدانی خرم با مدیریت بالای خود اختیارات را تقسیم کرده بود و از ما هم خواست برای حفظ آرامش تیم موضوعی را بازگو نکنیم و اگر قرار بود موضوعی بازگو کنیم نتیجه خوبی کسب نمی‌شد.

ربطی افزود: به نظر من کمیته فنی باید یک کمیته مشورتی باشد نه اجرائی و مسلما قصد داریم با برگزاری جلساتی در فدراسیون کشتی با حضور کارشناسان این موضوع را بطور دقیق بررسی کنیم، ما بدنبال بهانه تراشی نیستیم و از تمامی دوستان خواهش می‌کنیم اجازه دهند جوانان تحصیلکرده را وارد کار کنیم زیرا بدون استفاده از این نیروهای متخصص دچار مشکل می‌شویم.


وی گفت: ما با هیچ مربی کاربلدی مشکل نداریم و معتقدیم محمد بنا بخوبی کشتی فرنگی را هدایت کرده است و نمی‌توانیم نقش او را در پیروزی‌های باکو انکار کنیم ولی مسلما نمی‌توانیم از یک مربی بخواهیم که تحت هر شرایطی همکاری کند زیرا کادر فنی فعلی نیز بسیار با قدرت و خوب ظاهر شدند و من از آنها تشکر می‌کنم.

ربطی افزود: باید منتقد منصف باشیم متأسفانه سه مربی بدنساز در تیم ملی حضور داشتند که هیچ کدام دیگری را قبول نداشتند و این مسلما باعث اختلاف می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اینست که نزدیک مسابقات تمامی پیشکسوتان و دوستان نزدیک مسابقات جهانی تمام پیشکسوتان و دوستان خواهان سفر می‌شوند در حالی که من از این بزرگواران می‌خواهیم جایگاه و منزلت خود را حفظ کنند و ببینند که همقطاران آنها حالا کجا هستند و من بعنوان دبیر فدراسیون کشتی لازم ندیدم به مسابقات جهانی بروم.

ربطی تصریح کرد: البته ما تنها نفرات مورد نظر خود را به رقابت‌های جهانی اعزام کردیم و لیست آنها در فدراسیون کشتی موجود است.

وی گفت: فدراسیون کشتی بسوی کار تشکیلاتی گام بر می‌دارد و ما در حال مشخص کردن جایگاه‌ها هستیم و مطمئن باشید همه چیز سر و سامان می‌گیرد به نظر من لازم نبود مربیان بدنساز راهی باکو شوند زیرا دیگر در حین مسابقه مربی بدنساز کارآیی ندارد و در ضمن این مربیان حقوق خود را نیز دریافت کرده بودند.

ربطی افزود: پس از بازگشت تیم موضوع نتایج ضعیف تیم ملی بدقت بررسی می‌شود و ما سعی می‌کنیم ضوابط را بر روابط حکمفرما کنیم و این کار را صددرصد اجرایی می‌کنیم.

وی گفت: سعید ابراهیمی مانند یک شیر مبارزه کرد و نشان داد یک کشتی گیر باید جنگنده باشد اگر این کشتی گیر دلاور 1 ماه وقت داشت می‌توانست حتی گاتسالوف قدرتمند را هم پشت سر بگذارد.

 

©2011 . All Rights Reserved