اخبار منتخب
شماره : 1255
۱۱:۲۷ ۱۳۸۶/۶/۲۴
سرپرست هیئت کشتی تهران

جایگاه کشتی گیران تهرانی در سطوح ملی باید افزایش یابد

پشتوانه سازی و کارهای علمی در دستور برنامه ما قرار دارد

سردار حمیدرضا هاشمی گفت: انتخاب تهران بعنوان هیئت کشتی برتر نشان از غنا و حیات رشته کشتی در تهران دارد که جا دارد از مسئولان قبلی تشکر کرده و مسلما این رتبه و جایگاه مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

سردار حمیدرضا هاشمی سرپرست هیئت کشتی تهران در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: کشتی تهران 1 نعمت دارد که در کنار مجموعه فدارسیون و مربیان خوب قرار دارد ولی این موضوع در مواقعی باعث اجحاف در حق کشتی پایتخت شده است.

 Active Image

وی تصریح کرد: کار در فدراسیون‌ها مثلا برای برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در تهران بصورت ملی انجام می شود و یک عزم ملی را بهمراه دارد که باعث می‌شود این کار به بهترین شکل صورت گیرد. اما کشتی تهران از این موارد آسیب دیده است زیرا با توجه به این همه غنا سرمایه‌ای از جمله سالن‌های کشتی نتوانسته از تمامی آنها به نحو احسن استفاده کند و این موضوع باعث می‌شود انتظار این را داشته باشیم که هیئت بسوی استقلال بیشتر پیش رود تا بتواند از تمامی سرمایه‌های موجود استفاده کند.

هاشمی تصریح کرد: هیئت کشتی تهران باید بتواند از این غنای امکانات استفاده کند و این نیاز به یک تغییر ساختار در فدراسیون کشتی دارد که با توجه به شناختی که از نوع مدیریت یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی دارم مطمئنم این اتفاق افتاده و کشتی تهران بسوی استقلال پیش خواهد رفت تا بتوان با یک سیاست‌گزاری و برنامه ریزی انتظارات جامعه کشتی تهران را برآورده کرد.

وی اظهار داشت: کشتی گیران تهرانی خود باید از امکانات کشتی تهران استفاده کنند تا یک کشتی گیر شهرستانی کمتر این فرصت را داشته باشد و این امتیازات باید در اختیار یک کشتی گیر تهرانی باشد.

هاشمی تصریح کرد: جایگاه کشتی و کشتی گیران تهرانی باید ارتقاء یابد و باید تهران کشتی ‌گیران بیشتری را درسطح ملی مانند گذشته در ترکیب تیم‌های ملی مختلف داشته باشد تا به سطح قابل قبولی مانند استان مازندران برسد و از طرفی در تیم‌های لیگ برتری تهرانی تنها از کشتی گیران توانمند و مستعد تهرانی استفاده شود.

وی گفت: باید علاوه بر احترام به پیشکسوتان از مربیان جوان نیز در کشتی استان تهران استفاده کنیم تا آنها جایگزین این اساتید شوند و به نظر من باید روی این مربیان جوان کار علمی شود تا بتوانند به کشتی گیران تهرانی بهترین آمورزش را بدهند.

هاشمی اظهار داشت: باید روی سطوح پایه و پشتوانه‌سازی در کشتی تهران کار شود و انشاءالله سعی داریم با برنامه‌ریزی و افزایش سطح دانش مربیان کشتی تهران در سطح بالاتری قرار گیرد.

وی گفت: اصرار به بخشی‌نگری در حوزه کشتی تهران نداریم و معتقدم به مربیانی نظیر تقی اکبرنژاد که در حال حاضر به کشتی کشور و در سطوح ملی کمک می‌کند باید فرصت خدمت داد و اعتقاد دارم می‌توان با سرمایه‌گزاری روی مربیان جوان و درجه 2 در کنار استفاه از تجارب پیشکسوتان برخی خلاءهای این چنینی را در بخش مربیان پر کرد.

هاشمی تأکید کرد: با توجه به حجم سنگین کار در راهنمایی و رانندگی تهران به تناسب زمان برای هیئت وقت می‌گذارم و سعی دارم با ارنج جدید که با چند جابه‌جایی در هیئت کشتی تهران ایجاد شده است کمبود حضور خود را با اعمال مدیریت پر کنم.

وی گفت: کشتی ایران در این چند سال از نبود یک مدیر خوب متضرر شده است و معتقدم با توجه به توان بالای مدیریتی یزدانی خرم فرصت مناسبی است که در کنار ایشان به کشتی کمک کنم و با توجه به پیشنهاد یزادانی خرم رئیس فدارسیون کشتی و اجازه سلسله مراتب حضور در کشتی تهران را برای خدمت پذیرفتم.

هاشمی افزود: تأکید می‌کنم سعی دارم مدیریت خوب را اعمال کنم تا کمبود حضور فیزیکی من برطرف شود و از طرفی سعی کرده ایم با برنامه‌ریزی و تقسیم کار این خلاء را پر کنم و من بر کار تیمی اعتقاد کامل دارم.

وی تصریح کرد: شاید اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته باشد ولی ما در هیئت در این زمان کوتاه حضور تا امروز از یک سوم باشگاه موجود استان تهران بازدید کرده‌ایم تا از مشکلات آنها مطلع شویم و این بخشی از کارهای صورت گرفته‌ای است که بصورت تیمی انجام شده است.

هاشمی گفت: براساس احساس تکلیف در رشته‌ای که خود در آن فعالیت کرده‌ام مسئولیت را پذیرفته‌ام و حاضرم در کنار هرکسی که می‌توانند به کشتی تهران خدمت کند کار کنم و معتقدم ورزش باید از حاشیه دور باشد و معقتدم در عصر امروز با رشد تکنولوژی می‌توان با شیوه‌های مختلف مدیریت را اعمال کرد و نیاز به حضور فیزیکی مستمر نیست.

وی افزود: حتی اگر با توجه به برخی اظهار نظرها با اشتباهترین معیارها نیز هیئت کشتی تهران، هیأت برتر انتخاب شده باشد که من به آن معتقد نیستم این مورد بازهم نشان از توانمندیهای کشتی تهران دارد.

هاشمی تصریح کرد: در ورزش باید یک نگاه اقتصادی وجود داشته باشد که در کنار کارهای زیربنایی نگاه اقتصادی و درآمدزایی و دوری از وابستگی‌های دولتی بوجود آید هیأت‌ها بطور مستقل فعالیت کنند و حتی فدراسیون‌ها شکل خصوصی به خود بگیرند و چون به این مسئله اعتقاد کامل دارم سعی دارم این موضوع را در هیئت تهران حدالامکان اجرایی کنم زیرا متعقدم کشتی گیر و ورزشکار باید فارغ از حاشیه و مشکلات به ورزش بپردازد.

وی گفت: این موضوع را در دیداری که از خانه کشتی شهرک قدس داشتم به مسئولان آنجا تأکید کردم زیرا معقتدم نگاه ما باید نگاه درآمدزا باشد.

هاشمی تصریح کرد: تمام کمیته‌های ما فعال هستند و کمیته فنی نیز همانند کمیته مربیان و داوران فعالیت خود را انجام می‌دهد و ما درصدد هستیم تا اهداف کمیته فنی هیئت در جهت اهداف کمیته فنی فدارسیون کشتی و سیاست‌های فدراسیون باشد تا به اهداف کشتی کشور کمک کند و یکی از مهمترین برنامه‌ریزی ما در هیأت توجه به استعدادیابی است.

وی گفت: باید سعی کنیم کشتی را از حاشیه دور نگه داریم ما در رسیدن به اهداف متعالی یاری رسان مجموعه فدراسیون باشیم.

 

©2011 . All Rights Reserved